5 februari 2019

Freelance Office Support

A Priori  is al jaren sterk in het aanbieden van freelance HR support. 

Voortaan kan je bij ons ook terecht voor freelance administratieve ondersteuning.

Heeft jouw organisatie nood aan extra administratieve kracht? Een tijdelijke vervanging of versterking? Een eenmalig project of ondersteuning voor een vast aantal dagen per week/maand?

Laat dat maar aan onze freelance office professionals over!

Dankzij hun jarenlange ervaring, hun kennis en administratieve skills zijn onze freelancers snel inzetbaar en kunnen zij perfect inspelen op de noden en wensen van elke klant.

Interesse? Bel of mail ons, we staan voor je klaar!

Trots

Frank Helsmoortel is HR Professional en blogger.

Wij zijn al jaren fan van zijn werk en dus bijzonder trots dat hij zijn HR reflecties met ons wil delen:

 

 

Een vers gestreken hemd

De foto op LinkedIn die recent voorbijflitste stemde me blij. Daarop een breed glimlachende jonge starter, zittend aan zijn gloednieuwe bureau, enthousiast stralend in een vers gestreken hemd. Met twee dikke boeken onder zijn laptop om al niet na de eerste werkdag met een stijve nek thuis te komen. Zijn naam of dat van het bedrijf heb ik niet onthouden.

Het was me om de echtheid en de frisheid te doen. Het geeft me elke keer weer een positieve boost als ik een contractondertekening succesvol afrond en de nieuwe medewerker de hand kan schudden met een welgemeend: «welkom aan boord». Ik neem me dan telkens voor om de energie die uitgaat van zo’n startmoment vast te houden en het psychologisch contract te blijven voeden dat zopas werd gesloten tussen twee partijen.

Want na die welkomsthanddruk wordt de navelstreng doorgeknipt en moeten nieuwkomers zelf hun weg vinden. HR heeft goed werk geleverd als ze de hiring manager de juiste competenties en tools heeft aangeleverd om kersverse collega’s te integreren in de organisatie en om hen zo snel mogelijk «up to speed» te brengen.

Onderzoek toont aan dat het «geluksgevoel» van Lotto-miljonairs na ongeveer drie maanden weer daalt tot het vroegere niveau. Zo ebt ook het stralende enthousiasme van starters weg als je hen niet opvolgt tijdens de eerste symbolische honderd dagen. In veel bedrijven heeft HR daar een formeel evaluatiesysteem voor dat in evenveel bedrijven niet werkt.

Nieuwe job

Naar goede gewoonte zetten we de mensen die een nieuwe job vonden via A Priori even in de kijker. De voorbije maanden waren dat:

Werner (Corporate Account Manager ATALIAN) - Lieven (Sr Recruitment Officer ELIA) - Yoann (Regiomanager BOURRELIER GROUP) - Anne-Sophie (Communication Advisor FOST PLUS) - Michèle (Category Buyer AVEVE) - Amélia (Jr Business Analyst ELIA) - Romain (Winkeldirecteur CARREFOUR) - Aurélie (Brand Manager VACHE BLEUE) - Karlien (Payroll & Benefits Specialist CHEVRON PHILLIPS CHEMICALS) - Els (Director HR Organizational Development MCCAIN) - Joppe (Account Manager Logistics Systems JUNGHEINRICH) - Pepijn (Store Manager OH GREEN) - Bart (Directeur AKTIEF INVEST) - Marlies (Sr Dossierbeheerder PRYMACC) -  Danny (Preventieadviseur Psychosociale Aspecten PREMED) - Ilse (Algemeen Directeur RVO SOCIETY) - Tom (Projectleider LISP) - Isabelle (Customer Service Manager FOST PLUS) - Kathleen (Calculator/Tekenaar Autocad PORTAKABIN) - Marc (Winkelmanager BOURRELIER GROUP) - Gianni (Winkeldirecteur CARREFOUR)

Wij wensen hen veel succes!

A Priori

 

 

Bekijk al het nieuws van A Priori